Підтримка батьків та дітей під час війни

Поради із підтримання психічного і фізичного здоров'я, безпеки, харчування, освіти та розвитку - https://www.unicef.org

/Files/images/klipart/изображение_viber_2023-01-17_13-03-43-511-768x1050.jpg

Як батькам поводитися з дітьми під час війни: 5 порад

Діти у сприйнятті світу та життєвих обставин орієнтуються на поведінку батьків.

Будь-який прояв негативних емоцій – нормальна реакція в українських реаліях сьогодення, але в НСЗУ наголошують:

"Паніка, крики, сльози батьків викликають у дитини відчуття, що відбувається катастрофа".

Навіть коли довкола відбуваються страшні події, які важко сприймати з "холодною" головою, все одно пам’ятайте:

ПОРАДА 1. "Спокійні ви – спокійна дитина"

Намагайтеся поводитися спокійно принаймні при дитині. Це допоможе їй легше адаптуватися до складних життєвих обставин.
Також важливо дотримуватися звичної для дитини рутини.

ПОРАДА 2. "Не забувайте про обійми"

Намагайтеся якомога частіше обіймати дитину. Вона має відчувати, що ви поруч.

ПОРАДА 3. "Грайте з дитиною"

Живий контакт з батьками допоможе дитині відволіктися. Не залишайте її наодинці з гаджетами.

ПОРАДА 4. "Транслюйте дитині відчуття безпеки"

Проговорюйте дитині, що у будь-якому випадку захистите її від небезпеки.
Пояснюйте, що саме ви робите для її та вашої безпеки: для чого залишаєте квартиру та спускаєтесь в укриття. Якщо доводиться евакуюватися, слід пояснити, чому це життєво необхідно.
Варто пояснити дитині, що дорослі її захищають, долаючи ворога. Вона має знати, що життя змінилось не назавжди. Частіше кажіть їй, що колись війна обов'язково скінчиться, але не називайте жодних часових термінів.

ПОРАДА 5. "Кажіть дитині правду"

Важливо бути відвертими з дітьми навіть тоді, коли стається найгірше. Не обов'язково вдаватися до жахливих подробиць, але вона має знати правду.
Також в НСЗУ наполегливо радять не дивитися при дитині відео з вибухами та ненормативною лексикою.

/Files/images/klipart/логотип.jpg

Ось такий прапор дошкільний заклад «Ромашка» отримав до дня Соборності від захисників нашої рідної держави.

Висловлюємо величезну подяку батькові, нашого вихованця Ярослава Д., та всім його побратимам за цей цінний подарунок, який ви передали нашому закладу. Цей вчинок ще раз доводить, що наші захисники найкращі.

Ми вдячні вам за мужність, силу, витривалість, патріотизм. За те, що ви ціною свого здоров’я та життя бороните кордони України та захищаєте її інтереси; твердо тримаєте позиції та відбиваєте напади ворогів, щоб ми могли жити в затишних оселях та працювати. Ви робите все можливе, щоб ми мали можливість жити в мирній, заможній, вільній і по-справжньому європейській країні.

/Files/images/2022-2023/330053891_1226716631262482_3171306589436691976_n.jpg

Мультики без інтернету та аудіоказки: чим зайняти дітей в укритті? -https://life.porada.com.ua

/Files/images/klipart/логотип.jpg

7 мультфільмів про справжні цінності, які варто подивитися з дітьми https://slovadliadushi.com

/Files/images/klipart/laksiq10.png

Дитячі історії у не дитячий час

"Чому ми не вдома" - https://www.facebook


/Files/images/vp/mqdefault.jpg

/Files/images/vp/280574475_413765026995089_7126153454189196266_n.jpg


/Files/images/vp/280543826_690535335506061_3476425430037664820_n.jpg /Files/images/vp/280562861_716822049356175_637007609002643498_n.jpg

/Files/images/vp/280570565_375427671313933_229612056932380485_n.jpg /Files/images/vp/280618892_998216757750464_1413618432970415140_n.jpg

/Files/images/vp/280647362_1176070773212239_4627763804368228752_n.jpg /Files/images/vp/280667311_1475050776246275_2187981916508530231_n.jpg

/Files/images/vp/280646668_4968809653227113_6799079192598775432_n.jpg /Files/images/vp/280670119_396501449070500_6744801989039934775_n.jpg

/Files/images/klipart/логотип.jpg

Правила поводження у надзвичайних ситуаціях.

1. У разі загрози ураження стрілецькою зброєю:

— закрити штори або жалюзі для зниження ураження фрагментами скла;

— вимкнути світло, закрити вікна та двері;

— зайняти місце на підлозі в приміщенні, що не має вікон на вулицю;

— інформувати різними засобами про небезпеку близьких чи знайомих.

2. У разізагрози чи ведення бойових дій:

— закрити штори або для зменшення ураження фрагментами скла. Вимкнути живлення, закрити воду і газ, загасити пристрої для опалення;

— взяти документи, гроші і продукти, медичну аптечку;

— залишити житловий будинок, сховатися у підвалі або у найближчому сховищі;

– попередити сусідів про небезпеку, допомогти людям похилого віку і дітям;

— без крайньої необхідності не залишати безпечне місце перебування;

— проявляти крайню обережність; не варто панікувати.

3. Якщо стався вибух:

— уважно озирнутися навколо, щоб з’ясувати вірогідність небезпеки подальших обвалів і вибухів, чи не висить з руїн розбите скло, чи не потрібна комусь допомога;

— якщо є можливість – спокійно вийти з місця пригоди. Опинившись під завалами – подавати звукові сигнали;

— виконати всі інструкції рятувальників.

4. Під час повітряної небезпеки:

— відключити живлення, закрити воду і газ;

— загасити (вимкнути) пристрої для опалення;

— взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, аптечку;

— попередити про небезпеку сусідів і, у разі необхідності надати допомогу;

— дізнатися, де знаходиться найближче до укриття;

— якнайшвидше дійти до захисних споруд або сховатися на місцевості. Дотримуватися спокою і порядку. Без крайньої необхідності не залишати безпечного місця перебування. Слідкувати за офіційними повідомленнями.

5.Під час масових заворушень:

— зберігати спокій і розсудливість;

— під час знаходження на вулиці – залишити місце масового скупчення людей, уникати агресивно налаштованих людей;

— не піддаватися на провокації;

— надійно зачиняти двері. Не підходити до вікон і не виходити на балкон. Без крайньої необхідності не залишати приміщення.

6. Якщо Вас захопили у заручники і Вашому життю є загроза:

— постаратися запам’ятати вік, зріст, голос, манеру говорити, звички тощо злочинців;

— за першої нагоди постаратися сповістити про своє місцезнаходження міліції;

— намагатися бути розсудливим, спокійним, миролюбним, не піддавати себе ризику;

— якщо злочинці знаходяться під впливом алкоголю або наркотиків, намагатися уникати спілкування з ними, оскільки їхні дії можуть бути непередбачуваними;

— не підсилювати агресивність злочинців своєю непокорою, сваркою або опором;

— виконувати вимоги терористів;

— уникати будь-яких обговорень, зокрема політичних тем, зі злочинцями;

— нічого не просити, їсти все, що дають;

— якщо Ви тривалий час знаходитеся поряд зі злочинцями, постаратися встановити з ними контакт, визвати гуманні почуття;

— уважно слідкувати за поведінкою злочинців та їхніми намірами;

— спробувати знайти найбільш безпечне місце у приміщенні, де знаходитесь і де можна було б захищати себе під час штурму. У разі відсутності такого місця – падати на підлогу за будь-якого шуму або у разі стрільбі;

— при застосуванні силами спеціального призначення сльозогінного газу, дихати через мокру тканину, швидко і часто блимаючи, викликаючи сльози;

— під час штурму не брати до рук зброю терористів, щоб не постраждати від штурмуючих, які стріляють по озброєних людях;

— під час звільнення виходити швидко, речі залишати там, де вони знаходяться, через ймовірність вибуху або пожежі, беззаперечно виконувати команди групи захоплення.

7. При проведенні тимчасової евакуації цивільного населення з небезпечної зони:

— взяти документи, гроші й продукти, необхідні речі, лікарські засоби;

— за можливості, надати допомогу пенсіонерам, людям з обмеженими можливостями;

— дітям дошкільного віку вкласти до кишені або прикріпити до одягу записку, де зазначається ім’я, прізвище, домашня адреса, а також прізвище матері та батька;

— переміщатися за вказаною адресою. У разі необхідності – звернутися за допомогою до міліції та медичних працівників.

8. При виявленні вибухонебезпечних, або схожих на них, предметів необхідно:

1. Добре запам’ятати їх місце знаходження;

2. Установити попереджувальні знаки або огорожу навколо них;

3. Негайно сповістити про небезпечну знахідку місцеві органи влади;

Для огородження місця знаходження вибухонебезпечних предметів використовуйте всілякі підручні матеріали (жердини, вірьовки, шматки тканини, каміння тощо.).
При виявленні вибухонебезпечних, а також інших підозрілих предметів (мобільні телефони, ліхтарики, іграшки тощо.) категорично забороняється:

1. Брати до рук, наносити по них удари, намагатися розібрати;

2. Переносити або перекочувати з місця на місце;

3. Кидати вибухонебезпечні предмети до багаття або розводити над ними вогонь;

4. Збирати та здавати як металобрухт.

ПАМЯТАЙТЕ: Після вашого повідомлення спеціалісти Служби порятунку проведуть ідентифікацію, знешкодження та знищення вибухонебезпечного предмета за установлюваним порядком. Не допускайте самі та утримуйте інших від порушення правил поведінки при виявленні вибухонебезпечних предметів.

Негайно повідомляйте в Кушугумську селищну раду про виявлення вибухонебезпечних предметів!
Служба порятунку: 101
Міліція: 102

/Files/images/klipart/логотип.jpg

Що робити якщо дитині наснився кошмар або вона кричить уві сні - https://nus.org.ua

/Files/images/14_10_2021/20.jpg

Ігри і казки, які лікують. Тут

/Files/images/klipart/1.jpg

/Files/images/klipart/логотип.jpg

Поради психолога батькам: що говорити дітям під час війни. Тут

/Files/images/klipart/логотип.jpg

Вербна неділя наших малят в умовах війни. тут

/Files/images/klipart/логотип.jpg

МЕТОДИКА "ПОМАГАЙКО"

Казка «Як Помогайко подолав страх»

Жив на світі Помогайко, він дуже всього боявся, все життя жив із різними страхами. І щоб трішки про них забути – ховався в коробку. Довго він ховався в коробку, аж поки не побачив дівчинку, яка радісно посміхалась і нічого не боялась.

Помогайко так само захотів, коли зробив перші кроки на зустріч дівчинці – відчув якусь свободу, побачив що світ прекрасний і захотів зовсім позбутись свого страху. Тому закрив свій страх у коробці під замком, забув його і таким чином звільнився від нього. Тепер він проводить свій час із дівчинкою і дуже радіє цьому. Обоє зрозуміли, що коли вони разом - то страх це тільки те, що заважає жити!

Казка «Як Помогайко подолав страх»

Жив собі Помогайко, який боявся всього-всього. І був у нього друг, який йому завжди допомагав, і навіть допомагав боротися зі страхами. Але Помогайко все рівно не зміг подолати свої страхи. І сидів через це в чорній коробці. Та йому було цікаво знати що ж є навколо, за межами цієї коробки, але страхи заважали йому вибратись звідти.

Помогайко щодня визирав крізь щілинку і дивився на дівчинку що гуляла і веселилась на галявині. Одного разу вона знайшла коробку і зазирнула туди. Помогайко злякався, а вона запропонувала іти гратись і усміхнулась. Від хвилювання завмерло серце. І через несподіваний поворот подій Помогайко вийшов і почав бавитись. Йому це дуже сподобалось, навкруги все сяяло яскравими барвами, пахли квіти і співали птахи. Тепер він ніколи не заховається в коробці, а буде радіти і сміливо іти в кожен новий день!

Казка «Як Помогайко подолав страх»

На світі жив Помогайко, дуже неспокійно, бо жив він із своїми страхами. Боявся всього і тільки споглядав на світ через щілину. В нього була подруга, хоча не зовсім подруга. Він боявся дружити. Та вона була веселою і дружелюбною, і вирішила допомогти. Дівчинка запропонувала йому з коробки вилізти самому, а страх залишити там і закрити. Помогайко не знав як це зробити. А його подруга запропонувала показати йому. Разом друзі пішли на галявину, зустріли гарні квіти, теплий вітерець, яскраве сонечко, затишну тінь дерева. Помогайко дуже зрадів всьому новому, красивому і зовсім не страшному. Йому дуже прийшовся до душі цей новий простір без страхів. Нові друзі щасливо і радісно покрокували в майбутнє життя пліч-о-пліч.

Казка «Сяйво»

Чорна коробка на галявині вибухнула, і з неї народилося Фіолетове Сяйво. Народилося і сидить в коробці, виглядає крізь дірку, не знає що йому робити, і де він є. Раптом на галявині з’явився пострибуючи, Смайлик. Сяйво вискочило з коробки, хотіло догнати Смайлика, але замітив що сам він засіяв і окрашає своїм кольором все навколо. Тоді він вирішив запечатати назавжди цей чорний ящик, щоб він більше нічию красу не скривав. І пішов розглядати світ, тут така краса, барви, повітря і диво... он мій Смайлик! Сяйво підбіг до нього і давай гратися! Дарувати квіти один одному і сміятися! Фіолетове Сяйво ні разу не пожалів про свій вибір, і зрозумів, що кожен прикрашає світ по своєму, а світ прикрашає нас! Рекомендовано роздрукувати у форматі 10 на 15 см і заламінувати, що особливо корисно, якщо домальовувати картинки або замальовувати щось на самих картинках.

/Files/images/klipart/логотип.jpg

Які слова потрібно говорити дитині під час війни:

1. «Поки я з тобою - ти в безпеці»

2. «Я захищу тебе»

3. «Я піклуюсь про тебе і про себе»

4. «Наша армія та люди, які нас захищають дуже сильні, ми можемо на них покластися»

5. «Коли тобі страшно, обов‘язково говори мені про це»

6. «Коли ти будеш чути гучні звуки сирени - це означає, що нас захищають і нам потрібно заховатися, щоб було безпечніше»

7. «Ми з усім впораємось» Крім слів, транслюй своїй дитині підтримку через обійми та поцілунки. Слухайте її та виражайте розуміння коли їй страшно або коли вона панікує/плаче.

/Files/images/klipart/278195420_1353728265109567_3309936758782594945_n.jpg

/Files/images/klipart/логотип.jpg

Відкрито дитячий онлайн-садок НУМО з відеозаняттями для дітей віком від 3 до 6 років (ЮНІСЕФ разом із МОН України). Всі випуски доступні до перегляду на YouTube-каналах МОН та ЮНІСЕФ і на платформі MEGOGO. Цей проєкт є платформою, на якій батьки та педагоги зможуть знайти розвивальні матеріали у відкритому доступі.

/Files/images/klipart/нумо.jpg

Також для використанняє корисними такі матеріали:

- поради від експертів ЮНІСЕФ «Як підтримати дітей у стресових ситуаціях»;

- інформаційний комікс для дітей «Поради від захисника України»

- довідник «У разі надзвичайної ситуації або війни», в якому зібрані поради, як захистити себе у надзвичайній ситуації.

Кiлькiсть переглядiв: 231